Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

PODZAMEK

http://majkad.blogspot.com/2010/10/podzamek.htmlPałac
w Podzamku

Pałac w Podzamku
Lokalizacja: (DKL) woj. dolnośląskie, pow. kłodzki, gmina Kłodzko

Pałac w stylu neogotyckim, wzniesiony w XIX wieku, zachował w swojej bryle zamek, zbudowany przez probostwo augustianów w Kłodzku w stylu renesansowym, który wkrótce po wzniesieniu, w 1954 roku, sprzedano osobom prywatnym. Obecna budowla składa się z trzech części: korpusu głównego z wieżą podobną do wieży florenckiego ratusza, skrzydła z kaplicą i łącznika.
Budynek obecny zachował bogaty portal renesansowy, wykonany przez Jerzego Daniela, a na elewacjach ślady dekoracji sgraffitowych. Całość otacza park otoczony płotem. Obecnie w pałacu mieści się dom opieki społecznej.

Więcej na: wikipedia.pl




















Umieszczone zdjęcia wykonano: październik 2016
Ilość zdjęć: 23