Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

NOWA RUDA

Zamek
Stillfriedów 
w Nowej Rudzie

Zamek Stillfriedów w Nowej Rudzie
Lokalizacja: (DKL) woj. dolnośląskie, pow. kłodzki, gmina miejska

Zamek Stillfriedów w Nowej Rudzie – przy M. J. Piłsudskiego 2 to dawna rezydencja baronów von Stillfried, wzniesiona jako dwór obronny w końcu XIV wieku, choć pierwsza historyczna wzmianka o zamku pochodzi z 1352 r. Podczas najazdu w 1428 r. spalony przez husytów. Rezydencja rozbudowana na zamek został w latach 1536-1550, 1593, 1633-1645 i 1675-1677 już za czasów Stillfriedów. Obecny kształt pochodzi z gruntownej przebudowy w latach 1700-1730 według projektu znanego włoskiego architekta Andrea Carove.
Okazały zamek czteroskrzydłowy z wewnętrznym dziedzińcem wznosi się na krawędzi skarpy górnego miasta. Budynek posiada pięcioosiowy dwukondygnacyjny portyk z salą półtorakondygnacyjną na piętrze; gładkie elewacje, okna w opaskach z naczółkami. Pozostałe skrzydła nakryte są łamanymi dachami.

Więcej na: wikipedia.pl














Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2013
Ilość zdjęć: 16