Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

PŁONINA

Zamek
Niesytno
w Płoninie

Zamek Niesytno w Płoninie
Lokalizacja: woj. dolnośląskie, pow. jaworski, gmina Bolków

Kiedyś siedziba rycerzy rabusiów, następnie bogatych śląskich rodów, obecnie zapomniany, zniszczony i opuszczony wymaga zainteresowania a także ratunku. Zespół rezydencjonalno-obronny nazywany zamkiem Niesytno, zajmuje wierzchołek i zbocza Góry Zamkowej,  położonej w centrum wsi Płonina  na obrzeżach Gór Kaczawskich. Najstarszym elementem castrum jest murowana wieża mieszkalna – donżon, wznosząca się na skalistym wierzchołku góry oraz towarzysząca jej zabudowa.
W chwili obecnej trwają na zamku prace archeologiczne, wycinane są samosiejki, odgruzowywane są pomieszczenia. Wraz z nowymi właścicielami pojawiła się szansa na powrót Niesytna do dawnej świetnośc
Więcej na: niesytno.pl
























Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2013; wrzesień 2015
Ilość zdjęć: 30