Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

SŁAWUTÓWKO

Pałac
Below
w Sławutówku

Pałac Below w Sławutówku
Lokalizacja: woj. pomorskie, pow. pucki, gmina Puck

Najstarsza wzmianka o majątku w Sławutówku pochodzi z 1277 r. Pod koniec XVII w. majątek był własnością Radziwiłłów, a następnie króla Jana III Sobieskiego. Pałac przechodził z rąk do rąk aż po 1827 roku trafił do rodziny Belowów.
Budowniczym pałacu w obecnym kształcie był doskonale wykształcony dyplomata Gustaw von Below. Na początku XX w. rozpoczyna budowę, w miejscu XVIII-wiecznego dworu myśliwskiego zespołu dworsko-parkowego z zespołem folwarcznym i z budynkami gospodarczymi, chlewnią, stajnią, oborą z kuźnią oraz młynem, a wszystko położone nad stawem – rozlewiskiem rzeki Gizdepki, tworząc malowniczy krajobraz. Pałac spełniał rolę zimowej rezydencji rodziny von Below. Budynek stanowi piętrowa, wysokopodpiwniczona bryła, urozmaicona przez wykusze w kształcie wieżyczek i dwupoziomową loggię. Otoczenie zapewnia ciszę i możliwość bliskiego obcowania z naturą. Nad Gizdepką znajduje się także XIX-wieczny młyn.
Obenie w zabytkowym kompleksie zabytkowym znajduje sie hotel i restauracja.

Źródło: palacbelow.pl





































 
















































Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2013
Ilość zdjęć: 110