Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

LEŚNA (CZOCHA)

Zamek Czocha w Leśnej
Lokalizacja: (DLB) woj. dolnośląskie, pow. lubański, gmina Leśna

Obronny zamek graniczny położony nad Zalewem Leśniańskim na Kwisie. Pierwotna nazwa brzmiała prawdopodobnie Czajków (1329: castrum Caychow), przed 1945 TzschochaPowstał jako warownia graniczna na pograniczu śląsko-łużyckim w latach 1241-1241 z rozkazu króla czeskiego Wacława I. Zamek posadowiony jest na gnejsowych skałach należących do metamorfiku izerskiego. 

Więcej na stronie: wikipedia.pl


















































  
Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2011
Ilość zdjęć: 56