Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

WOLINIA

Pałac
w Wolinii

Pałac w Wolinii
Lokalizacja: (GSL) woj. pomorskie, pow. słupski, gmina Główczyce

We wsi znajduje się zbudowany przez dawnych właścicieli wioski (von Puttkamerów) barokowy pałac z połowy XIX wieku z parkiem i ogrodem w miejscu dawnego grodziska. Budowę zespołu pałacowo - parkowego rozpoczęto w XV wieku, w II połowie XVIII wieku pałac został gruntownie przebudowany i uzyskał formę zbliżoną do współczesnej. Pałac składa się z budynku głównego i dwóch symetrycznie rozmieszczonych parterowych skrzydeł bocznych zwieńczonych szczytami o rokokowej dekoracji. Ogród otaczający pałac założony został na wzór francuski. Do dziś zachowało się wiele rzadkich okazów drzew, między innymi cisy i dziewięć pomników buków. Pozostały także ruiny neogotyckiego grobowca dawnych właścicieli. W sąsiedztwie pałacu zachował się zespół folwarczny z XVIII i XIX wieku.

Więcej na: wikipedia.pl












Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2017
Ilość zdjęć: 11