Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

KOŁCZYGŁÓWKI

Pałac
w Kołczygłówkach


Pałac w Kołczygłówkach
Lokalizacja: (GBY) woj. pomorskie, pow. bytowski, gmina Kołczygłowy

Wieś Kołczygłówki powstała na zmeliorowanych ziemiach Puttkamerów w początkach XVI wieku i została zasiedlona przez osadników z Niemiec.
Neoklasycystyczny pałac znajdujący się w Kołczygłówkach zbudowany z fundacji Waldemara Puttkamera, przedstawiciela jednej z najbardziej znanych rodzin na pomorzu, w 1868 roku.
Budynek neoklasycystyczny, piętrowy, podpiwniczony, wzniesiony na planie prostokąta, z lekko skośnym dachem. Frontowy ryzalit z pilastrami i kartuszem herbowym Puttkamerów - lecący smok. Z lewej strony pięcioboczna niska wieżyczka i weranda. Wnętrza zatraciły pierwotny wygląd. Pałac otoczony jest zadbanym parkiem krajobrazowym. Obecnie pełni funkcje mieszkaniowe.














Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2017
Ilość zdjęć: 14