Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

KRUKÓW (pow. świdnicki)

http://majkad.blogspot.com/2010/10/krukow-pow-swidnicki.htmlPałac
w Krukowie

Pałac w Krukowie
Lokalizacja: (DSW) woj. dolnośląskie, pow. świdnicki, gmina Żarów

Wieś w gminie Żarów. Powstała prawdopodobnie w 1. poł. XIII w. W latach 1400-1527 i 1675-1810 własność cystersów krzeszowskich. W 1875 r. podczas manewrów gościł tu cesarz Wilhelm I.
Budowla (wg jednych źródeł pałac wg innych dwór) w Krukowie powstała w 1907 r. w stylu elektrycznym, najprawdopodobniej na miejscu starszego założenia z przełomu XVIII i XIX w. Inicjatorem budowy był Eugene von Kulmitz.
Obiekt posiada dwa potężne ryzality o kształcie podkowiastych baszt. Po roku 1945 był remontowany. Obecnie jest to wielorodzinny budynek mieszkalny.













Umieszczone zdjęcia wykonano: wrzesień 2015
Ilość zdjęć: 13