Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

WROCŁAW 02

Pałac
Arcybiskupów
we Wrocławiu

Pałac Arcybiskupów we Wrocławiu 
Lokalizacja: woj. dolnośląskie, Wrocław, ul. Katedralna 11

Do rezydencji arcybiskupiej przylega gmach Kurii Arcybiskupiej i siedziba Papieskiego Fakultetu Teologicznego. Pierwszy, jednopiętrowy i prostokątny budynek dworu biskupów powstał już w połowie XIII w. Oglądany obecnie klasycystyczny pałac, wielokrotnie przebudowywany, jest wspólnym dziełem Carla Gottharda Langhansa i Karla Gottfrieda Geisslera, którzy odbudowali go po pożarach w latach 1759 i 1791. Po wzniesieniu południowego i wschodniego skrzydła, z monumentalnym kolumnowym portykiem wychodzącym na dziedziniec, Langhans zamierzał wyburzyć północne skrzydło i otworzyć pałacowy dziedziniec na plac przy katedrze (obecnie ul. Katedralna). Potężny portyk północnego skrzydła z jońskimi kolumnami, osłaniający bramę wjazdową, powstał w latach 1795-1802 z inicjatywy Geisslera. We wnętrzach przetrwały pozostałości po gotyckiej budowli: średniowieczna sala południowa wsparta na jednym, piaskowcowym filarze oraz portal na parterze.

Źródło: pascal.pl

























Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec, wrzesień 2013
Ilość zdjęć: 23