Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

NOWY DUNINÓW - Pałacyk myśliwski

http://majkad.blogspot.com/2010/10/nowy-duninow-paacyk-mysliwski.html
Pałacyk
myśliwski
w Nowym Duninowie

Pałacyk myśliwski w Nowym Duninowie
Lokalizacja: (WPL) woj. mazowieckie, pow. płocki, gmina Nowy Duninów

Dwór przebudowany na pałacyk myśliwski z lat ok. 1750-1760, w 1829 r.powiększony przez Ike-Duninkowskich.
W latach 1932-33 przebudowany do dzisiejszej formy, do 1945 r. własność Ike-Duninkowskich. Wchodzi w skład zespołu pałacowego Ike-Duninkowskich.
Pałacyk zbudowany z cegły na kamiennym cokole, tynkowany. W piwnicach sklepienia kolebkowe. Więźba dachowa stolcowa o stolcach stojących. Nad wieżami więźby słupowo - zastrzałowe, pokryte łukami. Okna skrzynkowe zdwojone, czterodzielne, czteropoziomowe.
Obecna forma pałacyku posiada cechy wielu stylów. Założony na planie prostokąta z odchylonym prawym skrzydłem o 60 stopni do frontu w kierunku północno zachodnim, z częścią środkową cofniętą w głąb, poza fronton. Trójtraktowy asymetryczny z dwoma wejściami od frontu, jednym w elewacji bocznej wschodniej i jednym od traktu ogrodowego.
Skrzydła boczne jednokondygnacyjne z mieszkalną mansandrą, część środkowa dwukondygnacyjna, wieże trójkondygnacyjne.
Bryła zwarta, skrzydła boczne o dachu mansandrowym, środkowe kryte dachem dwuspadowym, wieże wielospadowymi.

Więcej na: polskiezabytki.pl


















Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2016
Ilość zdjęć: 21