Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

MAKOWICE

Pałac
Makowice

Pałac w Makowicach
Lokalizacja: (DSW) woj. dolnośląskie, pow. świdnicki, gmina Świdnica

Powstanie pałacu w Makowicach jest datowane na lata 1875 - 1876, a fundatorem założenia był Justus von Websky. Obiekt został wzniesiony w stylu francuskiego neorenesansu na planie prostokąta, jest dwukondygnacjowy, kryty dachem czterospadowym łamanym z lukarnami.
W środkowej części elewacji frontowej gdzie umieszczono wejście główne znajduje się czworoboczna wieża, podwyższona o dwie kondygnacje. Po II wojnie światowej pałac wszedł w skład PGR-u. Na tyłach założenia znajdują się stawy oraz park.
Niestety więcej informacji na temat samego pałacu i jego historii w sieci nie ma.
Natomiast muszę napisać o tym, że bardzo życzliwie zostaliśmy przyjęci przez personel, który oprowadził nas po pięknie odnowionym pałacu i udostępnił wiele pomieszczeń do zwiedzenia.

Źródło: dolnyslask.org
























































































Park i staw











Kościół i inne budynki








Folwark




Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2013
Ilość zdjęć: 116