Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

OBÓRKI

Pałac 
w Obórkach

Pałac w Obórkach
Lokalizacja: (OB) woj. opolskie, pow. brzeski, gmina Olszanka

W 1888 roku rodzina von Müller zleciła wybudowanie (albo przebudowanie) pałacu. Obiekt to neorenesansowy budynek, który został wymurowany z cegły, potynkowany, wzniesiony na rzucie prostokąta, jako dwukondygnacyjna budowla. Fasada jest dziesięcioosiowa, z symetrycznym siedmioosiowym korpusem, Niewielki ganek mieści główne wejście do budynku a ponad nim znajduje się kartusz herbowy. Na elewacjach budynku zachowały się ślady ozdobnych detali. Obecnie pałac w Obórkach jest własnością prywatną. Teren wokół budynku został ogrodzony. Budowla jest w dość opłakanym stanie. 

































  
Umieszczone zdjęcia wykonano: V 2012
Ilość zdjęć: 33