Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

ŁĄCZANY

Pałac
w Łączanach

Pałac w Łączanach
Lokalizacja: (ONA) woj. opolskie, pow. namysłowski, gmina Namysłów

Wzniesiony w latach 1853-54 neogotycki pałac w Łączanach ma ciekawą, skomplikowaną bryłę, jakby złożoną z połączonych ze sobą kilku prostopadłościanów. Budynek murowany z cegły, potynkowany, zbudowany na planie zbliżonym do litery „L”, dwukondygnacjowy, nakryty płaskimi dachami pulpitowymi. Fasada dziewięcioosiowa, z asymetrycznie umieszczonym głównym wejściem, poprzedzonym gankiem podtrzymującym balkon. Obok kwadratowa, czterokondygnacyjna wieża, stanowiąca dominantę obiektu. Bryłę pałacu urozmaicają liczne ryzality, taras w elewacji ogrodowej i  neogotyckie detale: sterczyny, blankowanie, nadokienniki.
Zabytek w dobrym stanie przetrwał czas PRL, kiedy prawdopodobnie był wykorzystywany przez miejscowy PGR. Obecnie pałac nie jest w dobrym stanie technicznym  co widać na poniższych zdjęciach. Prawdopodobnie prywatny właściciel stara się sprzedać zabytek. Oficjalnie obiekt można zobaczyć tylko z zewnątrz ale zarośla skutecznie go zasłaniają. W ogrodzeniu jest sporo "wyłomów", przez które to z pewnością nie jeden miejscowy odwiedzał to miejsce. Ja też skorzystałam i się opłaciło mi.
Pałac otacza park krajobrazowy o powierzchni ok. 7 ha. Początki cennego założenia parkowego sięgają XVIII w. W dziewiętnastym stuleciu park został przekształcony w stylu romantycznym. W jego drzewostanie dominują rodzime gatunki liściaste: jesion wyniosły, lipa drobno - i szerokolistna, wiąz szypułkowy, klon jawor i dąb szypułkowy. Z innych gatunków występują: buk zwyczajny odmiany purpurowej, kasztanowiec zwyczajny, olsza czarna, modrzew europejski, sosna zwyczajna i sosna czarna. Obecnie można jeszcze doliczyć pełno innej dzikiej roślinności, która skutecznie zasłania obiekt i utrudnia dojście do niego.






































Zdemolowane wnętrze pałacu






















Umieszczone zdjęcia wykonano: wrzesień 2012
Ilość zdjęć: 73