Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

GDYNIA KOLIBKI

Pałac
Kolibki
w Gdyni

Pałac Kolibki w Gdyni
Lokalizacja: (GA) woj. pomorskie, pow. miasto na prawach powiatu, gmina miejska

Zespół pałacowo - parkowy w Kolibkach jest jednym z nielicznych zachowanych na terenie Gdyni zespołów dworskich. Pierwsza wzmianka o miejscowości pojawiła się w dokumencie z lat 1323/1324r. opisującym granice posiadłości klasztoru oliwskiego. W późniejszych wiekach Kolibki należały do szlacheckich i magnackich rodzin. W latach 1677 i 1678 przebywał tu król Jan II Sobieski z królową Marysieńką. Pałac wraz z przylegającym do niego folwarkiem był przez stulecia przebudowywany. Obecnie zespół historyczny zajmuje obszar 14,5 ha. W jego skład wchodzą: dwór z 1830 roku, stajnia i budynki gospodarcze z II połowy XIX wieku. Park umiejscowiony jest pomiędzy główną drogą z Gdańska do Gdyni i obejmuje również obszar leśny przy brzegu klifowym.

Więcej opisu na: zamiasto.com.pl









































  
Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2013
Ilość zdjęć: 44