Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

SOKOŁOWIEC DOLNY

http://majkad.blogspot.com/2010/10/sokoowiec-dolny.htmlPałac
w Sokołowcu Dolnym

Pałac w Sokołowcu Dolnym
Lokalizacja: (DZL) woj. dolnośląskie, pow. złotoryjski, gmina Świerzawa

Pałac został wzniesiony na przełomie XVII i XVIII w. jako barokowy dwór i przebudowany w drugiej połowie XVIII w. oraz ok. 1830 r. Jest to dwukondygnacyjna budowla z trzykondygnacyjnym ryzalitem wejściowym i dwukondygnacyjnym tarasem dostawionym jako prostopadłe skrzydło boczne. W przyziemiu zachowały się sklepienia kolebkowe i krzyżowo-kolebkowe, a wyżej stropy belkowe. Okna pałacu są prostokątne. Obecnie niestety pałac w ruinie. W pobliżu zobaczyć można okazałe budynki gospodarcze wokół dużego majdanu oraz rozległy park krajobrazowy z XVIII/XIX w.








Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2015
Ilość zdjęć: 7