Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

ZIMNICE MAŁE


Zamek w Zimnicach Małych 
Lokalizacja: woj. opolskie, pow. opolski, gmina Prószków

Zamek w Zimnicach Małych wzniesiony został na wysokiej skarpie nad dawnym korytem Odry prawdopodobnie w XV lub XVI wieku przez ród Prószkowskich.
W XIX wieku założono tu folwark, a zamek został przebudowany na spichlerz. Zamek był zbudowany z cegły i kamienia na planie nieregularnym, obecnie istniejący tu główny budynek ma kształt litery L, przykryty jest dwuspadowym dachem. Zamek figuruje w rejestrze zabytków jako spichlerz. Wnętrze zamku, a szczególnie kolejne jego kondygnacje, potężne puste pomieszczenia, mnóstwo zakamarków robią  duże wrażenie. Zamek został sprzedany. Oficjalnie znajduje się na terenie prywatnym, więc “zwiedzenie” go jest utrudnione. Teren przy zamkowu jest zastawiony narzędziami i maszynami rolniczymi.

Więcej na: zimnice.pl















Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2014
Ilość zdjęć: 14