Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

SOKOŁOWIEC GÓRNY

http://majkad.blogspot.com/2010/10/sokoowiec-gorny.html
Pałac
w Sokołowcu Górnym

Pałac w Sokołowcu Górnym
Lokalizacja: (DZL) woj. dolnośląskie, pow. złotoryjski, gmina Świerzawa

Murowany pałac powstały w XIX w. W 1989 r. przeszedł kapitalny remont. Posiada trzy kondygnacje wraz mieszkalnym poddaszem. Stylizowany jest na warowny zamek. Fronton jest flankowany wielobocznymi basztami. Okna pałacu są prostokątne, a portal wejściowy ostrołukowy. W przyziemiu zachowały się sklepienia sieciowe, a w hallu strop kasetonowy ze znakami zodiaku. Przy pałacu zobaczyć można pozostałości parku krajobrazowego założonego w XIX w., a w sąsiedztwie zabudowania gospodarcze dawnego folwarku z pierwszej ćw. XIX w., przebudowane w końcu XIX w. Budynek przeszedł gruntowny remont i w chwili obecnej odzyskał dawną świetność. Obecnie jest własnością prywatną. W części gospodarczej znajduje się zakład przetwórstwa owocowo-warzywnego.












Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2015
Ilość zdjęć: 11