Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

CHRÓŚCIN

Pałac
Łopuchinów
w Chróścinie

Pałac Łopuchinów w Chróścinie
Lokalizacja: (EWE) woj. łódzkie, pow. wieruszowski, gmina Bolesławiec

Neogotycki pałac w Chróścinie powstał w 2.połowie XIX wieku za sprawą generała Łopuchina, którego teść – generał lejtnant Krasnokuckij – otrzymał tutejszy majątek za zasługi w tłumieniu powstania styczniowego. W XX-leciu m.w. utworzono tu szkołę rolniczą dla dziewcząt, a dziś jest tu Dom Pomocy Społecznej „Chróścin – zamek”.

Więcej opisu na: zamkilodzkie.pl

 

























Wokół zieleń pałacowa







Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2013
Ilość zdjęć: 48