Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

MIRÓW

Zamek w Mirowie
Lokalizacja: (SMY) woj. śląskie, pow. myszkowski, gmina Niegowa

Zamek położony jest na wzgórzu, w uroczej okolicy, pośród tzw. Skał Mirowskich. Jest jednym z najstarszych zamków znajdujących się na Szlaku Orlich Gniazd. Przypominająca swym kształtem statek budowla, dzisiaj jest już ruiną. Zachowała się tylko górna część i fragmenty dolnej. Warownia mocno ucierpiała podczas „potopu szwedzkiego”.
Obecnie wnętrze zamku nie jest dostępne dla zwiedzających, ale właściciele mają w planach rekonstrukcję. Docelowo w dobudowanych, nowych pomieszczeniach ma się znaleźć centrum obsługi turystycznej oraz muzeum.
Zamek został wybudowany za czasów Kazimierza Wielkiego w XIV w.
jako strażnica i podlegał zamkowi w Bobolicach. Posiada charakterystyczny dla gotyckich zamków strzelisty i surowy kształt. Do tej pory zachowały się natomiast gotyckie okna, a także otwory strzelnicze. Z daleka możemy zachwycać się przede wszystkim wieżą i kamiennymi murami.
Na teren wokół zamku wstęp bezpłatny.




 
















































  
Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2011
Ilość zdjęć: 54