Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

GDYNIA - ORŁOWO


Pałacyk Biały Dwór w Gdyni Orłowo
Lokalizacja: (GA) woj. pomorskie, pow. miasto na prawach powiatu, gmina miejska

Biały Dwór powstał w Orłowie - prestiżowej, nadmorskiej dzielnicy Gdyni. Charakterystyczne dla Orłowa są molo i klif, a także kameralna willowa zabudowa komponująca się z zielenią Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Dworek zaprojektował w 1926 roku znany architekt Antoni Jaworski. Wkrótce powstał jeden z najbardziej luksusowych pensjonatów międzywojennej Gdyni. Aktualna realizacja polegała na rekonstrukcji obiektu z zachowaniem historycznej bryły, układu okien i drzwi, detalu zewnętrznego oraz kolorystyki. W ten sposób Biały Dwór pozostał przykładem unikatowego dla Gdyni stylu dworkowego, zaś pokoje hotelowe zastąpiły apartamenty z widokiem na Zatokę Gdańską. Realizacja zespołu przewidziała także budowę nowego trzykondygnacyjnego obiektu mieszkaniowego – Villa Nova. Budynki są podpiwniczone i posadowione na wspólnej hali garażowej. W części podziemnej przewidziano m.in. pomieszczenia rekreacyjne (fitness, siłownia, sauna) wspólne dla obu budynków. 

Źródło opisu: dolnyslask.org
























Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2013
Ilość zdjęć: 32