Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

SOSNOWIEC-ŚRODULA

http://majkad.blogspot.com/2010/10/sosnowiec-srodula.htmlPałac
Schöna
w Sosnowcu-Środuli

Pałac Schőna w Sosnowcu-Środuli (ul. Chemiczna 12/13)
Lokalizacja: (SO) woj. śląskie, miasto na prawach powiatu, gmina -

Pałac Schönów w Sosnowcu (przy ulicy Chemicznej) - neobarokowy pałac miejski z 1885 należący niegdyś do fabrykanckiej rodziny Schönów, wzniesiony przez Ernsta Schöna, otoczony parkiem, obecnie siedziba Muzeum w Sosnowcu, wybudowany wzdłuż północnego krańca przędzalni czesankowej. Usytuowany jest w centrum miasta po wschodniej stronie rzeki Czarna Przemsza. Otoczony parkiem - obecnie w mocno okrojonej postaci. Wzniesiony w końcowych latach XIX wieku w stylu eklektyzmu, na działce zakupionej w 1885 roku przez rodzinę Schönów od hrabiego Mortimer-Tschischky'ego. Druga siedziba rodu Schönów. Dokładnie Pałac Franza i Emmy Schönów. Ukończono w roku 1903.

Więcej na: wikipedia.pl




















































Wewnątrz znajduje się Muzeum, Pałac Ślubów oraz Restauracja Belvedere


































Park







Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2014
Ilość zdjęć: 118