Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

CHWAŁÓW

http://majkad.blogspot.com/2010/10/chwaow.htmlPałac
w Chwałowie

Pałac w Chwałowie
Lokalizacja: (DWR) woj. dolnośląskie, pow. wrocławski, gmina Mietków

Chwałów powstał w XIII wieku. W 1315 nazwano go Vrowimhayn. Założony został przez gospodarzy i rycerzy pod opieką księcia. Pałac w Chwałowie został zbudowany w 1576 r. Trójkondygnacyjna budowla została na początku XX w. przebudowana. Obiekt stoi pusty, choć wydaje się, że został opuszczony całkiem niedawno.
W prostokątnej bryle trudno doszukać się elementów zdobniczych. Najładniej prezentuje się wejście z tarasem, które można zobaczyć od strony dziedzińca i które jest podparte 4 kolumnami. Jeszcze kilka lat temu obiekt był zamieszkany, dziś stoi pusty i jest zabezpieczony - zamknięty. Jego dwie elewacje są podparte zastrzałami.






























Umieszczone zdjęcia wykonano: wrzesień 2015
Ilość zdjęć: 29