Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

SOSNOWIEC 3

http://majkad.blogspot.com/2010/10/sosnowiec-3.html
Pałac
Wilhelma
w Sosnowcu

Pałac Wilhelma w Sosnowcu (ul. Chemiczna 12/14)
Lokalizacja: (SO) woj. śląskie, miasto na prawach powiatu, gmina -

Pałac Wilhelma  w Sosnowcu – Środuli został wzniesiony w roku 1900 roku według projektu Józefa Pomian-Pomianowskiego. Konstrukcja w stylu neobarokowym była wzniesiona głównie jako pałac gościnny. Elewacja zachodnia pałacu, ogrodowa, wyposażona jest w ganek z dachem wspartym na dwóch jońskich kolumnach. Wejście główne pałacu, które stanowi wysunięty przedsionek, znajduje się po stronie wschodniej. Bryła pałacu zwieńczona jest łamanym, przyciągającym wzrok, dachem.
23 czerwca 2010 roku, w godzinach popołudniowych, wybuchł duży pożar, który spowodował znaczne zniszczenia w pałacu. M.in. doszczętnie spłonął dach budynku.
 

W trakcie wykonywania zdjęć (maj 2014) trwał nadal remont obiektu. Stąd wykonane fotografie nie pokazują całego pałacu.

Więcej na: wikipedia.pl
















Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2014
Ilość zdjęć: 15