Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

RYSIOWICE

Pałac w Rysiowicach
Lokalizacja: woj. opolskie, pow. nyskie, gmina Otmuchów

Pałac został wzniesiony przez hrabinę Eugenię von Ingenheim, która od roku 1880 była właścicielką majątku. Pałac jest zbudowany w stylu historyzmu z elementami neoromanizmu, neogotyku i neorenesansu. Jest to czteroskrzydłowa, piętrowa budowla wzniesiona na planie zbliżonym do kwadratu nakryta dachami czterospadowymi. Wewnątrz znajduje się mały dziedziniec, a od strony parku kaplica. W naprzeciwległych narożnikach stoją dwie cylindrycznewieże nakryte spiczastymi dachami w formie stożka. Pałac jest otoczony parkiem krajobrazowym. Ród von Ingenheim władał majątkiem do 1945 roku. Po II wojnie światowej pałac był użytkowany przez PGR, a od 1976 roku przez Okręgową Stację Hodowli Zwierząt w Karczowie. W 1983 roku zdewastowany pałac przejął Skarb Państwa i sprzedał go prywatnemu inwestorowi, który stara się przywrócić mu dawną świetność.

Niestety właściciel nie życzy sobie wchodzenia na otaczający zamek teren więc wszystkie zdjęcia wykonywałam przez ogrodzenie.


 

 

  


 

 


 

 

 
 

 


 

 

 


 

  

 

  

 

Umieszczone zdjęcia wykonano: kwiecień 2011
Ilość zdjęć: 26