Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

BUDZÓW

Pałac
w Budzowie

Pałac w Budzowie
Lokalizacja: (DZA) woj. dolnośląskie, pow. ząbkowicki, gmina Stoszowice

Barokowy pałac z XVII w. Zbudowany na planie prostokąta, murowany, posiada dwie kondygnacje oraz czterospadowy, łamany dach. Elewacje zdobione są pilastrami korynckimi w wielkim porządku. Dodatkowo można zobaczyć niewielkie gzyms międzykondygnacyjny, podzielony na odcinki pomiędzy pilastrami. Okna posiadają kamienne opaski i naprzemiennie ułożone naczółki półokrągłe i trójkątne. Wnętrze jest trzytraktowe, na osi budynku mieści się sień, do której prowadzą drzwi główne.
Pałac jest utrzymywany w dobrym stanie, swoją siedzibę ma tutaj szkoła podstawowa imienia mjr. Hubala Dobrzańskiego. Do pałacu dobudowano łącznik prowadzący do nowszego budynku. W pobliżu zachowany niewielki park.

Więcej opisu na: polskiezabytki.pl












Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2013
Ilość zdjęć: 15