Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

WIELICZKA 2

Pałac
Przychockich
w Wieliczce
 

Pałac Przychockich w Wieliczce
Lokalizacja: woj. małopolskie, pow. wielicki, gmina Wieliczka

Pałac Przychockich znajduje się na Rynku Górnym w Wieliczce, zbudowany ok 1784 r. w stylu neoklasycznym, dzięki staraniom Kazimierza Przychockiego, na fundamentach starego ratusza. Ulegał kilkakrotnie przebudowom w latach: ok. 1819, przed 1878, w 1918 oraz w 1966 (proj. Jan Hojarczyk).
Władze kopalni nabyły pałac w 1818 roku. Przeszedł remont kapitalny w 1984 r. Przez dziesiątki lat mieścił gimnazjum im. Jana Matejki – obecnie Zespół Szkół Zawodowych. Na budynku znajduje się tablica upamiętniająca wymarsz do Krakowa rewolucyjnego oddziału górników i mieszczan wielickich pod wodzą Edwarda Dembowskiego, 24 lutego 1846 r. W 2010 r. elewacja frontowa pałacu została poddana gruntownemu remontowi.

 



















Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2012
Ilość zdjęć: 28