Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

WARSZAWA 12

Pałac Dembińskich w Warszawie
Lokalizacja: woj. mazowieckie, Warszawa, ul. Senatorska 12

Barokowy pałac Dembińskich w Warszawie został zbudowany w  XVIII wieku, dla Urszuli Morsztyn herbu Leliwa. Żyła ona w latach 1746-1825. W roku 1762 poślubiła Franciszka z Dembian Dembińskiego (herbu Rawicz). Pałac jest budowlą trzykondygnacyjną, wzniesioną na rzucie litery L  z wewnętrznym dziedzińcem. Budynek nakryto czterospadowymi dachami z facjatami. Częściowo zniszczony w czasie II wojny światowej, po wojnie odbudowany. Renowacją budynku zajęły się Pracownie Konserwacji Zabytków obejmując: generalne wykonawstwo, remont dachu, północne, południowe i zachodnie skrzydła oraz remont elewacji obiektu. 
Pałac jest obecnie wynajmowany m. in. przez Ministerstwo Sportu i Turystyki (całe II piętro) pod powierzchnię biurową o wysokim standardzie.








Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2012
Ilość zdjęć: 7