Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

WARSZAWA 42

Pałac Wesslów w Warszawie
Lokalizacja: woj. mazowieckie, Warszawa, ul. Krakowskie Przedmieście 25

W swojej historii wielokrotnie zmieniał właścicieli i funkcje. Znany jest także jako Pałac Ostrowskich lub Starej Poczty.
Późnobarokowy pałac został wzniesiony w połowie XVIII wieku dla generała Franciszka Jana Załuskiego, starosty grójeckiego. W 1761 roku budynek kupił Teodor Wessel, podskarbi koronny, a następnie w 1764 roku Antoni Ostrowski, biskup kujawski. W swojej historii pałac jeszcze wielokrotnie zmieniał właścicieli.
W 1780 roku pałac kupił wojewoda pomorski Franciszek Ignacy Przebendowski, z przeznaczeniem na pocztę, która mieściła się w budynku do 1874 roku.
W 1882 roku, podczas przebudowy ulicy Trębackiej, zburzono narożną kamienicę przylegającą do pałacu, a do samego pałacu dobudowano trzecie piętro.
Pałac został zniszczony podczas powstania warszawskiego w 1944 roku. Po wojnie został odbudowany.
Obecnie mieści się tu Prokuratura Apelacyjna i Instytut Wymiaru Sprawiedliwości.












Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2012
Ilość zdjęć: 11