Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

OLSZYNA DOLNA

Pałac w Olszynie Dolnej
Lokalizacja: (DLB) woj. dolnośląskie, pow. lubański, gmina Olszyna

Pałac wzniesiono w latach 1830-45 na reliktach wcześniejszej siedemnastowiecznej budowli. Obiekt został przebudowany w latach osiemdziesiątych XIX wieku.
Po II wojnie światowej w pałacu mieściło się przedszkole i dom mieszkalny. W 1959 roku został zniszczony przez pożar. Po odbudowie mającej miejsce w latach 1967 – 68 usytuowano w nim szkołę. Obecnie znajduje się w rękach prywatnych, jest w trakcie remontu (2010). Obok pałacu zachowały się słabo rozpoznawalne resztki parku krajobrazowego.
Pałac jest  budynkiem murowanym z cegły, dwukondygnacyjnym, podpiwniczonym o zwartych regularnych bryłach zwieńczonych neorenesansowymi szczytami. Trójskrzydłowa budowla tworzy układ w kształcie podkowy, z małym prostokątnym dziedzińcem pomiędzy skrzydłami, dziedziniec częściowo zakryty od północy niewielką ścianką kurtynową wsparta na dwóch filarach. Element dominujący pałacu stanowi masywna czworoboczna wieża nakryta dachem namiotowym łamanym, czterokondygnacyjna, umieszczona w zachodniej części korpusu głównego.


 

 

 

 

 

 
  
  
Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2011
Ilość zdjęć: 8