Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

CHRÓSTY

http://majkad.blogspot.com/2010/10/chrosty.html
Pałac
w Chróstach

Pałac w Chróstach
Lokalizacja: (OK) woj. opolskie, pow. kędzierzyńsko-kozielski, gmina Pawłowiczki

Klasycystyczny pałac z 1813 r., przebudowany w XIX w., doprowadzony do ruiny w 1945 r. Jego właścicielami w XVIII w. była rodzina Lichnowskich. Potem należał do rodziny Garnierów, a od 1817 r. wszedł w posiadanie rodu von Schon. Przed II wojną światową należał do rodziny von Seher Thoss. W 1945 r. został spalony. Ruiny położone są na terenie byłego PGR-u. Budynek murowany z cegły, potynkowany, wzniesiony na planie prostokąta, na sklepionych piwnicach, dwukondygnacyjny, nakryty był płaskim dachem. Fasada 7-osiowa, z trójosiowym portykiem podtrzymującym taras. Okna prostokątne, na piętrze z profilowanymi obramieniami i gzymsami, wejście i flankujące je okna zamknięte łukiem koszowym. Układ wnętrz dwutraktowy, z sienią i salonem na osi. Obecnie pałac jest w rękach prywatnych.
































Umieszczone zdjęcia wykonano: październik 2014
Ilość zdjęć: 31