Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

SZYMISZÓW

http://majkad.blogspot.com/2010/10/szymiszow.html
Pałac
w Szymiszowie

Pałac w Szymiszowie
Lokalizacja: (OST) woj. opolskie, pow. strzelecki, gmina Strzelce Opolskie

Budynek pałacu jest w stylu barokowym. Zbudowany był zapewne ok. poł. XVII w. Spłonął w czasie III powstania śląskiego w 1921 roku. Wieś zajęta została przez powstańców, którzy najpierw ograbili miejscowy pałac, a następnie, w celu zatarcia śladów, podpalili go i wysadzili w powietrze. Rok został później odbudowany i w znacznej mierze zmodernizowany. Przy pałacu jest park krajobrazowy z kępami drzew i krzewów oraz sztucznym kanałem. Znajduje sie też spichlerz z poł. XIX w.
Budynek wraz z parkiem jest zadbany, znajduje się w nim, Dom Pomocy Społecznej.



















































Umieszczone zdjęcia wykonano: wrzesień 2015
Ilość zdjęć: 49