Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

KONRADÓWKA

http://majkad.blogspot.com/2010/10/konradowka.html
Pałac
w Konradówce

Pałac w Konradówce
Lokalizacja: (DLE) woj. dolnośląskie, pow. legnicki, gmina Chojnów

Pałac został zbudowany w 1701 roku dla Heinricha von Liedlau. Świadczy o tym tablica z herbami i datą umieszczona nad portalem wejściowym.
Pałac przebudowywano kilka razy w XIX wieku – rozbudowano klatkę schodową (nadano jej formę wieży) oraz taras i ganek. W latach 20. XX wieku właścicielem pałacu został Oscar von Schweinitz. Na jego życzenie założono na terenie posiadłości naturalistyczny park, z którego do dnia dzisiejszego zachowały się tylko drzewa.
Obecnie pałac zamieszkiwany jest przez kilka rodzin. Jego zewnętrzny wygląd nie wprawia jednak w zachwyt. Posiadłość jest zaniedbana, prawie wszędzie obsypuje się z niej tynk.
Pałac objęty jest strefą „A” ochrony konserwatorskiej – czyli ochroną dla obszarów szczególnie wartościowych, ważnych jako materialne świadectwo historyczne.

Więcej na: dolny-slask.org.pl
















Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2015
Ilość zdjęć: 19