Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

GLIWICE

http://majkad.blogspot.com/2010/10/gliwice.html
Zamek
Piastowski
w Gliwicach

Zamek Piastowski w Gliwicach
Lokalizacja: (SG) woj. śląskie, pow. miasto na pr. powiatu, gmina -

Zamek, początkowo w formie dwóch połączonych baszt, został wzniesiony wraz z murami obronnymi w połowie XIV wieku, a przebudowany na przełomie XIV i XV wieku, kiedy to podobno stał się siedzibą gliwickiej gałęzi Piastów Śląskich. W 1561 roku nowy właściciel zamku, Fryderyk von Zetritz, rozbudował go i w tym stanie, łącząc w sobie pierwotny styl gotycki i późniejszy renesansowy, budowla przetrwała do dnia dzisiejszego. Przed II Wojną Światową znany jako "Dwór Cetrycza" (niem. Zetritzhof). W 1959 roku został gruntownie odrestaurowany i stał się częścią Muzeum w Gliwicach. W ostatnich latach zamek przeszedł gruntowną renowację.

Źródło opisu: wikipedia.pl




































Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpień 2015
Ilość zdjęć: 46