Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

JEZIERZYCE

Pałac  w Jezierzycach
Lokalizacja: (GSL) woj. pomorskie, pow. słupski, gmina Słupsk

Pałac w Jezierzycach jest murowaną budowlą w stylu neoklasycznym. Został zbudowany w drugiej połowie XIX wieku, być może z inicjatywy barona Gustawa von Puttkamera, który w 1858 roku odkupił majątek od radcy Schultego za sumę 85 tysięcy talarów. W 1912 roku rezydencja została przebudowana. Od tamtej pory do dnia dzisiejszego pałac zachował się praktycznie w niezmienionej formie. Założenie składa się z parterowego korpusu głównego, dwukondygnacyjnego skrzydła dostawionego do lewej strony korpusu i czterokondygnacyjnej wieży dostawionej do skrzydła. Całość została wzniesiona na rzucie prostokąta i nakryta czterospadowym dachem. W osi korpusu znajduje się dwukondygnacyjny ryzalit wejściowy, zwieńczony trójkątnym szczytem. Przed pałacem znajduje się podjazd honorowy, a całość jest otoczona parkiem krajobrazowym. W 1873 roku baron przekazał majątek w zarząd synowi, Georgowi, następnie zaś, w 1878 roku sprzedał mu go. Georg von Puttkamer nie miał synów, wobec czego w 1891 roku majątek przypadł w udziale jego bratu Albrechtowi. Po śmierci Albrechta w 1924 roku dobra przeszły na własność jego 19-letniego wówczas syna, Albrechta-Jascow, który władał tu do II wojny światowej. Obecnie pałac pełni funkcje mieszkaniowe. Niestety zostałam bardzo niegrzecznie wyproszona z terenu otaczającego pałac, dlatego ostrzegam by nikogo nie spotkało to co mnie.











 
 




Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2017
Ilość zdjęć: 20