Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

GDYNIA - MAŁY KACK

Pałac
w Małym Kacku
w Gdyni

Pałac w Małym Kacku w Gdyni
Lokalizacja: (GA) woj. pomorskie, pow. miasto na prawach powiatu, gmina miejska

Zespół dworsko-pałacowy znajduje się przy ulicy Folwarcznej 2 w Gdyni. Powstał w XVIII w. wybudowany przez rodzinę von Krockow (Krokowscy) w stylu barokowo-rokokowym. Po około 100 latach przebudowany został przez nowych właścicieli a jego architektura nabrała cech, modnego wówczas, neogotyku angielskiego i w takim stylu przetrwała do dzisiaj. Część posiadłości została rozparcelowana na początku XX w. i zabudowana domami jednorodzinnymi.
Dawniej był to teren Klucza Kackiego (własność biskupów włocławskich, później na przemian w rękach niemieckich i polskich) czyli majątku, który w XIV w. obejmował Orłowo, Mały Kack, Wielki Kack i Kolibki. Legenda mówi, że podobno istnieje podziemne przejście łączące dworek z pałacykiem królowej Marysieńki w Kolibkach. [...]

Więcej opisu na: swiatturysty.pl



















Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2013
Ilość zdjęć: 19