Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

GOŁKOWICE

Pałac
w Gołkowicach

Pałac w Gołkowicach
Lokalizacja: (OKL) woj. opolskie, pow. kluczborski, gmina Byczyna

Barokowy pałac w Gołkowicach wybudowany został w 1750 roku. Przebudowywano go w XIX i XX wieku. Budynek jest murowany z cegły, potynkowany. Wzniesiono go na sklepionych piwnicach, na rzucie prostokąta. Budynek ma dwie kondygnacje. Nakryty jest dachem mansardowym wykonanym z dachówki. Elewacje zdobią boniowane lizeny, prostokątne obramienia okien i płyciny z wyciętymi narożnikami. Ponad oknami drugiej kondygnacji ryzalitów znajdują się nadokienniki półkoliste i trójkątne. Wnętrza pałacu zachowały dawny dwutraktowy układ, z korytarzem między traktami i sienią z klatką schodową na osi.
Do rezydencji przylega park krajobrazowy o powierzchni 12ha, z ciekawymi okazami starodrzewu.
Budynek jest dostępny do zwiedzania. W roku 1990 pałac wraz z parkiem kupił prywatny właściciel. Urządzono tu gospodarstwo agroturystyczne: 5 pokoi, bufet, konie, bryczki, łódki. Są tu pokoje dla turystów.

Więcej opisu na: palaceslaska.pl









  
Staw i konie










  
Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2013
Ilość zdjęć: 20