Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

LIDZBARK WARMIŃSKI - Pałacyk

http://majkad.blogspot.com/2010/10/lidzbark-warminski-paacyk.html
Pałacyk
letni biskupa Krasickiego
"Oranżeria"
w Lidzbarku Warmińskim

Pałacyk letni biskupa Krasickiego "Oranżeria" w Lidzbarku Warmińskim
Lokalizacja: (NLI) woj. warmińsko-mazurskie, pow. lidzbarski, gmina miejska

Pałacyk letni biskupi "Oranżeria Krasickiego" – tzw. oranżeria, to barokowo-klasycystyczny pawilon ogrodowy, wzniesiony w latach 1711-1724 dla biskupa Teodora Potockiego, rozbudowany ok. 1770 roku dla biskupa Ignacego Krasickiego. Przebudowa objęła dobudowę skrajnych pomieszczeń, wykonanie owalnych okien sali głównej i ujednolicenie elewacji zewnętrznej. Obiekt nabrał w ten sposób cech barokowego klasycyzmu stanisławowskiego.

Źródło: wikipedia.pl




















































































Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2016
Ilość zdjęć: 88