Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

LUBLIN 09

http://majkad.blogspot.com/2010/10/lublin-09.htmlPałac
Parysów
w Lublinie

Pałac Parysów w Lublinie
Lokalizacja: (LU) woj. lubelskie, stolica województwa; Lublin, ul. Bernardyńskiej 3

Pałac Parysów wybudowano w pierwszej połowie XVII wieku, a jego właścicielem był możny ród Parysów. W XIX wieku budynek przekształcono na kamienicę mieszkalną i dokonano gruntownej przebudowy, w wyniku której utracił swe barokowe cechy.
Wtenczas był to obiekt jednopiętrowy z dziedzińcem wewnętrznym i dwoma narożnymi obronnymi basztami. W końcu XVIII wieku stał się własnością Marcjana Grotkowskiego. Wynajmowano go wówczas na przedstawienia teatralne i publiczne bale Towarzystwa Dobroczynności. Na początku XX wieku mieściła się tu Resursa Kupiecka, organizująca zabawy publiczne. Obecnie jest siedzibą firm handlowych i usługowych i galerię handlową.


 










Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpień 2014
Ilość zdjęć: 11