Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

STRADOMIA WIERZCHNIA

Pałac
w Stradomii Wierzchniej


Pałac w Stradomii Wierzchniej
Lokalizacja: (DOL) woj. dolnośląskie, pow. oleśnicki, gmina Syców

Barokowy pałac wzniesiono w pierwszej połowie XVIII w., przebudowywano w 1866r. i 1880r. Budynek murowany z cegły, otynkowany, wzniesiony na planie wydłużonego prostokąta, podpiwniczony, dwukondygnacyjny, z gospodarczym poddaszem, nakryty łamanym dachem czterospadowym z mansardami. W elewacjach bocznych dwie kwadratowe wieże wbudowane w korpus budynku. Elewacje zachowały liczne detale architektoniczne: gzymsy, nadokienniki, boniowanie, wykusz, portyk kolumnowy, taras. Wnętrza zdewastowane, z fragmentarycznie zachowaną dekoracją sztukatorską fasetowych stropów.
Obecnie pałac jest kompletną ruiną. Budynek grozi zawaleniem - walą się stropy i podłogi.

Więcej na: polskiezabytki.pl
































































Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2014
Ilość zdjęć: 71