Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

KRAKÓW 33

http://majkad.blogspot.com/2010/10/krakow-33.htmlPałac
Przebendowskich
w Krakowie

Pałac Przebendowskich w Krakowie
Lokalizacja: (KR) woj. małopolskie, stolica województwa, Kraków, ul. Św. Jana 13

Pałac Przebendowskich (Kamienica Chwalibogowskich) to zabytkowy pałac z 2 poł. XVIII wieku najprawdopodobniej zaprojektowany przez Franciszka Placidiego jako pałac w typie dworu. Położony przy ul. św. Jana 13 w Krakowie.
Powstał przez połączenie czterech XV-wiecznych domów. W pierwszej połowie XIX w. właścicielem posiadłości został prawnik i polityk Konstanty Leon Chwalibogowski. Drugie i trzecie piętro nadbudowano kolejno w drugiej połowie XIX i w pierwszej połowie XX w. W późnobarokowym portalu umieszczony jest herb Nałęcz, należący do rodziny Chwalibogowskich.

Więcej na: wikipedia.pl











Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2016
Ilość zdjęć: 12