Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

JÓZEFÓW NAD WISŁĄ

Pałac w Józefowie nad Wisłą
Lokalizacja: (LOP) woj. lubelskie, pow. opolski, gmina Józefów nad Wisłą

Nazwę Józefów otrzymał od imienia syna założyciela Józefa Potockiego. Pałac potockich wybudowano w w pierwszej połowie XVIII w. na wysokiej skarpie nad Wisłą. W zachodniej części pałacu znajduje się taras widokowy, skąd można podziwiać malowniczy fragment doliny Wisły. Tu mieszkał założyciel Józefowa Andrzej Potocki i  fundator kościoła pw. Bożego Ciała Józef Potocki. Dzisiaj w pałacu ma swoją siedzibę Urząd gminy. Pałac otacza niewielki park z rzeźbioną ławką z podobizną Chrystusa.
W sumie pałac Potockich to można powiedzieć, że jest tylko z nazwy i miejsca. Dawny pałac zniszczony został doszczętnie podczas I i  II wojny światowej. Dwukrotnie go też odbudowywano. Najpierw w okresie międzywojennym, a później w latach 60-tych XX w. Obydwie odbudowy były wg całkiem nowych założeń, więc nie wiemy nawet jak wyglądał dawny pałac.


































Umieszczone zdjęcia wykonano: wrzesień 2014
Ilość zdjęć: 37