Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

NYSA 2

Pałacyk
Dom Komendanta
w Nysie

Pałacyk – Dom Komendanta w Nysie
Lokalizacja: (ONY) woj. opolskie, pow. nyski, gmina Nysa

Tuż za Pałacem Biskupim stoi Dom Komendanta – zabytkowy barokowy pałacyk, zbudowany w pierwszej połowie XVIII wieku.
W roku 1743, po przejściu miasta we władanie pruskie, budynek stał się siedzibą dowództwa garnizonu twierdzy Nysa i pełnił tę funkcję nieprzerwanie aż do 1873 r. Później stał się własnością magistratu nyskiego. W 1897 roku w czterech pomieszczeniach na parterze otwarto ekspozycję zabytków, a od 1916 cały budynek przekształcono w muzeum.
Podczas drugiej wojny światowej Dom Komendanta został spalony. Po długotrwałej odbudowie, w 1981 roku, stał się siedzibą Państwowego Ogniska Plastycznego. Obecnie mieści się tu także Nyska Regionalna Izba Gospodarcza oraz Instytut Jazzu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nysie. (...)

Więcej na: wikipedia.pl




 






  
Umieszczone zdjęcia wykonano: kwiecień 2011
Ilość zdjęć: 13