Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

WIESZYNO

Pałac
w Wieszynie

Pałac w Wieszynie
Lokalizacja: (GSL) woj. pomorskie, pow. słupski, gmina Słupsk

Eklektyczny, murowany pałac w Wieszynie został zbudowany w drugiej połowie XIX wieku.
Ceglaną i otynkowaną rezydencję, posadowioną na kamiennym fundamencie wzniesiono na planie prostokąta i nakryto wysokim, czterospadowym dachem z facjatami. W osi elewacji frontowej usytuowano potężny, dwupiętrowy ryzalit, zwieńczony trójkątnym szczytem. Ryzalit poprzedzony jest zabudowanym gankiem z tarasem, a na wysokości piętra, prawą oś zajmuje wgłębny balkon. W lewym, tylnym narożniku usytuowano sześciokątną wieżyczkę nakrytą wysokim sześciospadowym daszkiem. Do lewego boku dostawiono niewielką przybudówkę z tarasem. Przy pałacu znajduje się zespół folwarczny pochodzący z drugiej ćwierci XIX wieku. Całość jest otoczona parkiem krajobrazowym.
Ostatnimi, przedwojennymi właścicielami byli Hertha i Wolfram Goerne. Obecnie pałac przywrócony do dawnej świetności znajduje się w prywatnych rękach.

Więcej na: zamki.rotmanka.com






















Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2017
Ilość zdjęć: 20