Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

DOBRA (pow. oleśnicki)

Zamek
Karola
w Dobrej (pow. oleśnicki)

Zamek Karola (dwór obronny Carlsburg) w Dobrej
Lokalizacja: (DOL) woj. dolnośląskie, pow. oleśnicki, gmina Dobroszyce

Dwór obronny Carlsburg (przez niektórych zwany Zamkiem) to jedna z głównych atrakcji gminy Dobroszyce wzniesiony przez Karola Fryderyka I z Podiebradów, księcia ziębicko-oleśnickiego w okresie wojny trzydziestoletniej (od 14 kwietnia 1631 r. do 29 września 1632 r.), pomimo fatalnej sytuacji księstwa, m.in. splądrowanie i spalenie Oleśnicy przez wojska szwedzkie. Przebudowywany pod koniec XVIII w., i w latach: 1844, 1909-10. Od imienia księcia wieś w 1935 r. została nazwana Karlsburg. Od 1673 roku (podziału księstwa oleśnickiego) dwór wraz ze wsią stanowił rezydencję księżnych-wdów.
W roku 1994 dwór przeszedł w ręce prywatne (i chyba od tej pory został nazwany zamkiem).

Więcej opisu na: wikipedia.pl


Wbrew ostatniemu zdjęciu, które zaprasza do odwiedzenia tego miejsca nie mogłam go zobaczyć. Rozczarowałam się! Zamek może i ciekawy i odnowiony jak widać zza ogrodzenia ale nie przyjazny dla odwiedzających. Zdjęcia można robić tylko z daleka. Co takiego jest tam, że nie dostępny jest dla "maluczkich"? Wszędzie są tablice z zaproszeniami do zamku, w internecie świetne reklamy też zapraszające. Ale jak się stanie już przy furtce... to tak zostaje. Czar pryska i zostaje niesmak. Bo Pani nie zezwala na zwiedzanie i fotografowanie.  Jedynie co mogę ew. polecić (wcześniej przeczytaj opinie w necie) to wynajęcie sobie tam pokoju bo wtedy zobaczycie go wewnątrz.

















Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2014
Ilość zdjęć: 16