Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

LUBLIN 04

http://majkad.blogspot.com/2010/10/lublin-04.html
Pałac
Lubomirskich
w Lublinie

Pałac Lubomirskich w Lublinie
Lokalizacja: (LU) woj. lubelskie, stolica województwa; Lublin, ul. Radziwiłłowskiej 13

Pałac Lubomirskich, ob. Klinika Dermatologiczna PSK nr 1, ul. Radziwiłłowska nr 13, to budynek murowany z końca XVIII wieku. Adaptowany na szpital św. Józefa 1839, remontowany w latach 1897–1898 i 1948–1949.
Obiekt stanowił do początku XIX wieku własność rodu Lubomirskich. Placówkę lecznicza dla chorych wenerycznie utworzyła w pierwszej połowie XIX stulecia, pod późniejszym patronatem Józefa Hurki, Rada Opiekuńcza Instytutów Dobroczynnych, zakupując go od Anny Władychowej.
Obecnie w budynku znajduje się Katedra i Klinika Dermatologii, Wenerologii i Dermatologii Dziecięcej Akademii Medycznej w Lublinie.










Umieszczone zdjęcia wykonano: sierpień 2014
Ilość zdjęć: 9