Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

CHEŁM (pow. średzki)

http://majkad.blogspot.com/2010/10/chem.html
Pałac
w Chełmie

Pałac w Chełmie
Lokalizacja: (DSR) woj. dolnośląskie, pow. średzki, gmina Malczyce

W centrum wsi Chełm znajduje się zespół dworski. Obecny pałac został zbudowany dla jednego z kolejnych posiadaczy Augusta Wilchelma Rössera, wg projektu Richtera w 1822 roku, na miejscu wcześniejszego renesansowego. Był on wzniesiony pierwotnie jako dwór w 1591 r, powiększony i gruntownie przebudowany właśnie w 1822. Budynek dwukondygnacyjny, wysoko podpiwniczony, założony na planie litery "L". Nad jednym z wejść znajduje się renesansowa tablica z datą 1582. Murowany na planie czworoboku z ryzalitowo wysuniętą wieżą od strony wschodniej. Dwór jest nakryty dachem dwuspadowym z naczółkami, z wieżą zwieńczoną podwyższoną kopułą z latarnią opartą na ośmiobocznym tamburze. Po przebudowach w XIX i XX wieku w pałacu nie zachował się pierwotny wystrój wnętrz. Wśród zabudowań folwarcznych zachowała się oficyna i obora z początku XX wieku.
Pałac niestety jest własnością prywatną i wstęp na jego teren jest ograniczony. Stąd tylko  parę fotografii.

Więcej opisu na: wikipedia.pl






Umieszczone zdjęcia wykonano: czerwiec 2015
Ilość zdjęć: 4