Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

RADUSZ

Pałac
w Raduszu

Pałac w Raduszu
Lokalizacja: (GBY) woj. pomorskie, powiat bytowski, gmina Kołczygłowy

Pałac z 1863 r zbudowany z inicjatywy rodu Puttkamerów. W 2. poł. XIX w. nadbudowano drugą kondygnację. Przebudowany w 1960 r. 
Pałac późnoklasycystyczny, piętrowy, poprzedzony schodami z czterokolumnowym, z ryzalitem środkowym z wgłębnym portykiem.
W osi dziewięcioosiowej elewacji frontowej obiekt posiada wydatny ryzalit, , z podwójnym, wgłębnym portykiem zwieńczonym trójkątnym szczytem. Pięknie postawiona na wzniesieniu rezydencja. Park krajobrazowy rozciąga się na wschód od pałacu i łączy z mieszanym lasem, stąd trudno oszacować jego powierzchnię. 
Po II wojnie światowej właścicielem obiektu były różne przedsiębiorstwa, a potem była tu szkoła. W 2006 roku rezydencję kupił prywatny przedsiębiorca, który zamierzał urządzić tu dom spokojnej starości. Obecnie pałac wygląda na opuszczony.












Umieszczone zdjęcia wykonano: lipiec 2017
Ilość zdjęć: 11