Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

KRAKÓW 31

http://majkad.blogspot.com/2010/08/krakow-31.htmlPałac
Prasy
w Krakowie

Pałac Prasy w Krakowie
Lokalizacja: (KR) woj. małopolskie, stolica województwa, Kraków, róg ul. Wielopole 1

Pałac Prasy w Krakowie – budynek na rogu ulic Wielopole i Starowiślnej z okresu międzywojennego, w 1992 r.
Zbudowany został w latach 1920-21 według projektu Tadeusza Stryjeńskiego i Franciszka Mączyńskiego jako dom towarowy spółki Bazar Polski SA. Pierwotnie był siedzibą "Ilustrowanego Kuryera Codziennego", później różnych lokalnych redakcji. Do października 2011 zajmował go "Dziennik Polski". Obecnie budynek jest wynajmowany głównie przez międzynarodowy koncern ABB.
Olgierd Jędrzejczyk napisał monografię tego budynku – książkę "Krążownik Wielopole".

Źródło: wikipedia.pl







Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2016
Ilość zdjęć: 11