Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

ŁOMŻA 1

Pałac
Biskupów
w Łomży

Pałac Biskupów w Łomży
Lokalizacja: (BL) woj. podlaskie, pow. miasto na pr. miejskim

Pałac Biskupi – pałac biskupów łomżyńskich wybudowany w 1925 roku z inicjatywy biskupa Romualda Jałbrzykowskiego[1]. Jest to budynek w stylu neoklasycystycznym, wybudowany według projektu architekta Zdzisława Świątkowskiego[2]. Budynek znajduje się na południe od Katedry św. Michała Archanioła, przy ulicy Sadowej. Pałac jest budynkiem należącym do łomżyńskiej Kurii Biskupiej. Wewnątrz znajduje się wielce cennych zabytków, m.in.: obrazy barokowe z końca XIX w., grafiki, meble neobarokowe, portrety biskupów diecezji wigierskiej oraz krzyże ołtarzowe.

Więcej na: wikipedia.pl



















Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2018
Ilość zdjęć: 16