Witaj u MajkiD

Witam wszystkich odwiedzających i zapraszam do spacerku

po moim ZAMKOWO - PAŁACOWYM blogu fotograficznym

Niech Was nie zrazi ilość umieszczonych tu zdjęć, postanowiłam potraktować ten mój blog
jako fotograficzn
ą dokumentację odwiedzanych przeze mnie obiektów. W szczególności stronę moją polecam tym, którzy nie mogą na własne oczy zobaczyć tych zamków i pałaców.

Współtwórcą i administratorem tej strony jest mój mąż Daro.

JELENIA GÓRA - CIEPLICE

Pałac Schaffgotschów w Jeleniej Górze - Cieplicach
Lokalizacja: (DJ) woj. dolnośląskie, pow. jeleniogórski miejski

Pałac położony w centrum uzdrowiska Cieplice Zdrój, pomiędzy Placem Piastowskim a Parkiem Zdrojowym.
Monumentalną rezydencję wzniósł książę Johann Nepomucen Schaffgotsch, w miejscu renesansowego dworu i domu gościnnego. Pałac wzniesiono z wykorzystaniem reliktów obu budynków, które pozostały po pożarze z roku 1777. Rezydencja reprezentuje styl dojrzałego baroku w połączeniu z formami wczesnoklasycystycznymi. Autorem projektu jest Johann Georg Rudolf, którego zatrudniono w dobrach Schaffgotschów oraz majątku cystersów krzeszowskich. Dekoracje fasady wykonał Augustin Wagner i kamieniarzJohann Pausenberger. Wnętrza dekorowali w stylu empire 1789-1809 malarz AntonPaetz, sztukator Johan Joseph Echtler. W latach 1865-66 przebudowano wnętrza w duchu historyzmu. W latach 1949-51 przeprowadzono remont pałacu. Od roku 1975 w pałacowym budynku znajduje się filia Politechniki Wrocławskiej.

Więcej na: wikipedia.pl


































   
Inne budynki obok





Park






  
Umieszczone zdjęcia wykonano: maj 2010
Ilość zdjęć: 44